poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Przewaliłem ewidentnie

Dopiero dziś rano dowiedziałem się o wynikach wyboru Stawryły jako następcy po Prząśniczce. Wczoraj proponowano mi poczekać do ogłoszenia wyników, do godziny 23.00. Ale nie uważałem tego, za tak ważne wydarzenie, by nie dać nura na wymoszczony tapczan. Tak więc, tuż po 22.00 byłem już śnięty. Z ręką na sercu przyznaję, że prędzej diabła bym się spodziewał, jak po raz kolejny Stawryły w radzie. Choć co prawda, kiedyś... z tą brodą..., takie skojarzenia miałem. Dlatego po kilku miesiącach od referendum, dochodzę do wniosku, że część mieszkańców, zawsze zachowuje się nie przewidywalnie. Dlatego prognozowanie tego, jak postąpią w danej chwili, jest w naszym mieście całkowicie wykluczone. To specyficzna społeczność. Ona się budzi z letargu dopiero wtedy, jak ktoś ją sponiewiera. Dostanie takiego podwyżkowego kopa. Wcześniej, wniosków wyciągnąć nie potrafi. Ale jest też pewna prawidłowość. Zauważcie Państwo, znikome zainteresowanie tymi wyborami, jak i referendum. Jaki wniosek ? Ano taki, że ludzie są już tak skołowani, że nie wiedzą o co w tym wszystkim chodzi. Czy to dobrze, że Stawryło wszedł na trzy lata do rady ? Bardzo dobrze. Dla Zbycha i Zdzicha. Aha. Dla Waldusia tez. Znowu będą mogli przewalać, co zechcą. Wprawdzie pole manewru mają znikome, bo kasa pusta a długu od cholery, ale to też pozytyw. Nie będzie trzeba nikogo odwoływać. Ogłosi się bankructwo, przyjdzie komisaryczny i zrobi to co należało zrobić wcześniej. A przy podpieraniu się rzecznikami, zastępcami, nowymi dziękczynnymi etatami, to kwestia miesięcy. Bo jaki bank, czy firma, pójdzie im na rękę, skoro wie, że nie dotrzymują zobowiązań ? Zostanie im ta trójka lokalnych byznesmenów, ale wątpię, by ci coś do gminnej kasy dołożyli. Wyciągnąć z niej, to i owszem. W sumie nie jest źle. Mogło być gorzej. Mogła np.elektrownia Ostrołęka, odciąć prąd na całe Ruciane. I co wtedy ? Było by jak w starożytnym Egipcie. Głucho wszędzie, ciemno wszędzie, co to będzie, co to będzie. Oj, co ja gadam, co ja gadam. Odpukać w niemalowane drewno. Tak więc, nie ma co narzekać. Dopóki coś zostało. Dopiero jak nam tego zabraknie, to zrobimy ściepę mieszkańcową i kupimy bombę odpryskową. I jak wtedy odpalimy - to wszystko wyleci. Ten nowo powołany też. By nie było, że na Zbyszka tylko narzekam. Mam okazję go pochwalić. Za szybką reakcję i drobną przysługę. Ale też za odwagę. Z ostatnią drogą. Łączącą jeszcze miasto z portem, której nie przehandlował. Postawił się temu no..jak mu tam..zapomniałem. No, temu za rogiem, zza torów. Widać, że ostatni, przejęty kawałek parku, też mu już nie starcza. A Zdziśka nie chwalę, bo nie mam za co. Ale kiedyś, kto wie ? Eap

7 komentarzy:

  1. Nie chce mi się wierzyć, że dworek się rozrósł, no comment. Gadanie, że Gryciuk nie przeszedł bo był nie z kwiatowej trzeba skonfrontować z miejscem zamieszkania innej radnej Jolanty S.
    i jeszcze też nachodzi mnie taka refleksja, że można nasrać ludziom pod wycieraczkę a oni będą się z tego cieszyć.
    Czy może?
    Zameldowali tymczasowo swoich pięćdziesięciu z rodzin całego dworku na kwiatowej i tak zmieniono wyniki wyborów??? Można to sprawdzić...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli już mówimy o sprawdzaniu, to warto też zweryfikować, od którego lekarza, moherowe berety dostały kartki z nazwiskiem, na kogo głosować. Bo taki sygnał także otrzymałem. Czy to fakt, czy plotka, warto byłoby wiedzieć. Tak na przyszłość. Szkoda, ze takiego mohera nie mam u siebie w mieszkaniu. Miałbym wiadomości z pierwszej ręki. Tylko tak dla siebie. Na przyszłość. Bo obecnej rzeczywistości, to już nie zmieni. Pozdrówko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Yyyy ty już jesteś moherem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Yhhhy. Mohery to zawsze kobiety. Yhhhy. Ale twój ciasny łeb tego nie łapie. Yhhhy. Dlatego yhhhhhy, jesteś otępiałym cymbałem. Yhhhy. Ty nawet nie wiesz, co to cymbał, i myląc to pojęcie z cymbalistą, tumanku. Napisz coś mądrzejszego.

    OdpowiedzUsuń
  5. rzadko ci mundziu przyznaję rację, ale to fakt. Stawryłło może być gwoździem do trumny tej gminy i oby jak najszybciej przysłali tu komisarycznego.

    OdpowiedzUsuń
  6. To spotkał mnie zaszczyt. Taki autorytet. Coś widzę, że nie kochasz tej obecnej władzuni, nie kochasz. Puść ten tekst, także na obesrańcu. To te smarki, po raz kolejny, na mnie to zrzucą. Zrób tak. Będziemy mieli kupę uciechy. Szok. A podobno tam pisze, co drugi to filozof. Z tego widać, tacy po sobotnio niedzielnym uniwerku w Olecku. To u nich widać. Trzymaj fason, ciepłe lato idzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawe kiedy czcigodni powiedzą, co zaplanowali w ramach promocji naszej gminy na ten rok. Bo o planach na tegoroczny sezon turystyczny to już nie wspomnę. W ubiegłym roku to chociaż udawali że coś planują, a w tym nie widać żeby ktokolwiek w tym UG jakąkolwiek pracę w tym kierunku podjął.

    Rozumiem że jak co roku gmina podepnie się pod 'Swięto Konika Polskiego' i szumnie z fanfarami ogłosi niesamowite 'Dni Rucianego Nidy', któ¶e przyciągną niby tysiące turystów.
    A we wrześniu bądź w październiku burmistrz złoży sprawozdanie z "sukcesów" osiągniętych podczas sezonu turystycznego oraz będzie bajał jak to się w tegorocznym sezonie poprawiło i gmina się rozwinęła.

    OdpowiedzUsuń