sobota, 9 lutego 2013

Debata czy kabaret ?

Wiecie, początkowo miałem o spotkaniu, nazwanym górnolotnie DEBATĄ, nie pisać. Ale że, Andzia Grzybowska poleciała po łebkach, bez zgłębienia materii, wracam do sprawy, bo miałem w niej swój, powiem nieskromnie, znaczny udział. Zacznijmy od początku, czyli od tego, że zaczęło się punktualnie. To jedyne, co organizatorom się udało. Dalej, na ścianie Domu Kultury, zastępca Opalacha, wzorem byłego burmistrza Gryciuka z kampanii wyborczej,pokazywał slajdy, na których przedstawiono, jak sprawy się mają i co trzeba zrobić, by gmina odzyskała nareszcie płynność finansową. Co za tej władzy, jest oczywiście niemożliwe do realizacji z kilku powodów. A najważniejszego, przerostu zatrudnienia. Ale próbować mogą. Do usr.. śmierci. Vicek nie zdążył dokończyć, a już ktoś krzyknął, że ma pomysł gdzie te pieniądze znaleźć. Ale pilnujący sprawy Opalach, był czujny. W te pędy rzekł, by z propozycjami zaczekać, aż nasz prelegent skończy wywody.Potem należało mieć kamerę i tylko nagrywać. Dziś żałuję, że nie wziąłem. Rozglądam się po sali, czy dobrze wszedłem, bo myślałem, że biorę udział w kabarecie. Kiedy Zdzisiula doszedł do oszczędzania, wstaje dyrkowa Karwowska z podstawówki mówiąc, ze najprościej byłoby, by nasza opoka mądrości zrezygnowała z urzędu. To będzie tyle kasy, że ho, ho. Dodała nawet, że jak on opuści urzędowe koryto, to ona skłonna jest opuścić swoje w podstawówce. Ale nasz viciula tego pomysłu jakoś nie chwycił. Potem, wstaje młody człowiek i pyta, jak to jest z tymi szkolnymi palaczami ? Czy jest ich siedmiu czy ośmiu, bo on się pogubił. Tak czy inaczej, słucham, słucham, i po cichu liczę. Wychodzi mi, że gdyby z gminy wyleciał na zbita twarz, ten ichni rzecznik, Zdzisiek, i jedna doradczyni, to gmina miała by zysk - w kwocie ok. 370 000zł rocznie. O dwóch kierownikach z ZWiKu nie wspomnę z grzeczności. Bo nieporadność, jednego z nich,wręcz mnie rozczula. On niby jest, a tak naprawdę, to jest Zbyszek a jego nie ma. Następnym mówcą, był wku...ny bajerami, naszego finansowego oświatowca - Przemuś. Też dyro. Tyle, że drugiej szkoły. Wywołało to niemałe zdziwienie, bo większość uważała go, za jednego z dyrków, stojących niejako w cieniu. Ze względów bezpieczeństwa. By się nie narażać władzy. Ten powiedział, że nasz Zdzich opowiada komunały, bo sprawa ma się inaczej, jak ten ją streszcza. Kiedy kończy, widzę z bukowca trzymaną rękę Stasi Adamonisowej. Godzina 17;26. Zapisuję. Z boku drugą, Michasia Rybińskiego. Potem dalsze. Sytuacja staje się niebezpieczna - dla organizatorów. A nauczyciele jadą równo. Jakby na odsiecz prelegentowi przychodzi Pyrdołowa, która o dziwo, ustawia się po stronie organizatorów spotkania. Tu konsternacja. Zawsze była po innej stronie barykady. Tej gryciukowej, która w fotelu dyrki ją usadowiła. Ktoś to brzydko sumuje, ale puszczam to mimo uszu. Jak chce - to nic nie słyszę. Zawsze tak reaguję, jak vicek konfabuluje. Patrzę na zegarek 17:42. Adamonisowa dalej trzyma rękę w górze. Michaś zmęczony, po 20 - stu minutach swoją opuszcza. Wykorzystuje to Przemek i zaczyna kończyć perorę. Wtedy zastępca kwituje : -pan już pięć razy zabierał głos ! Na to Przemuś oddaje cios, ze słowami : - nie pięć a dwa. Wtedy, piszący Wam tą relację Pomichowski, patrzy na autora gminnego cudu gospodarczego i rzecze : - jakie kształcenie - takie liczenie. Zapanowała ogólna wesołość.. Rechot było słychać na zewnątrz Domu Kultury. Na sali, Michaś znowu podnosi rękę. Ale cóż to ? Ręka Adamonisowej znowu w górze. Jest 18:15. Obok druga. Zwracająca uwagę ze względu na miła dla oka postać. Kto zacz ? Nie wiem. Dowiem się później. Dokłada do pieca, piecy... pardon Zdzichowi, powołując na świadka rozmowy, naszego Serowara. Ten wystrzela jak z procy i twierdzi, że nic nie pamięta z ustaleń między nią a vice burmistrzem. Wobec takiego dictum, Basia Kubat,bo o niej mowa, nieco skonfudowana siada. Nooooooo. Nareszcie Adamonisowej udzielają głosu. Ta wylicza, że gdyby zlikwidować te etaty vicka, dwóch asystentek, dwóch kierowników ZWiKu, to nie trzeba łączyć szkół. PATRZCIE TERAZ. Zapadła długa grobowa cisza. Jakby do ściany gadała. Zamurowało gospodarzy. Nie chwycili tematu. Rzecznik, siedzący przy mnie, coś bąknął, ale mu rzekłem, niech siedzi cicho, bo w rozwałce budżetu gminy ma też spory udział. Znaczny udział. Przywarował, a w jego obronie, stanął główny ekonomista tego kabaretu i woła do mnie :- niech pan powie, ile pan kasował za Gryciuka. Tylko na to czekałem. Dzięki Zdzicho. Wtedy wstaję i mówię.. do ogółu mieszkańców : - proszę bardzo... państwo mili... pytajcie, to wam odpowiem. Cisza. Nie czekając na pytanie, mówię, :- dostawałem 600zł miesięcznie na czysto. A ten tu, mówię, pokazując go palcem - 3000. To kto lepszy gospodarz, wy czy Gryciuk ? Ale znowu tematu nie chwycili, bo załapali, że się wyda, ile rocznie nasz rzecznikowy serowar kosztuje. Ale co to ? Michaś Rybiński wstaje, i pyta, czy my wiemy, że sala w której obradujemy, jest nie odebrana i może być tak, ze sufit nam na głowy zleci ? Tu przyznaje, mnie przymurowało. To moja weranda, nielegalna, a sala gdzie dziesiątki ludzi się spotyka, stoi na dziko bez jej oddania do użytku i legalna ? Żyły dostałem. Zanotowałem. Znowu Nadzór Budowlany będzie miał robotę. Bo wiecie Państwo o co chodzi? Ja im płacę taka samą monetą, jak oni mnie. Potem coś tam Michał próbował jeszcze dołożyć do gara, ale nic z tego. Opalach zaczął że... z wolna zebranie będziemy... kończyć. Ale gość nie daruje. Anonsuje że ma jeszcze jedno pytanie. Ale większość z zebranych, wstała już z krzeseł. I ruszyła do wyjścia. Z tej setki, zostało ok. 25, zaciężnych,zagorzałych zwolenników połączenia szkół. Chwytam, za rękę jednego z Wiejskiej, z pytaniem :- czemu nie zostajesz ? A po co ? I odpowiada zgodnie z prawdą, : - Dość się głupot nasłuchałem. Puentą tego pana, kończę dzisiejsze kazanie. EAP

19 komentarzy:

  1. Panie Edmundzie! Informacja o interesujących Pana podatkach, podana na blogu Pani Ani jest prawdziwa. Porozmawia Pan o tym z poprzednim burmistrzem, który tę sprawę dobrze zna. Życzę powodzenia. Niech Ci co chcą kontrolować i szpiegować innych, rozliczą się ze swoich czynów i działań. Może zainteresuje Pana też informacja o radnym, jak będą kiedyś dyrektorem w SP 2 organizował przetargi na palenie w piecu w szkole, kto je wygrywał, kto faktycznie palił i kto miał z tego tytułu korzyści. Oj, będzie to bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzę na pewno. Tylko najpierw zajmę się Sieczką.

      Usuń
  2. P.Edmudzie.....Grzybowska świruje!Pamięta Pan jak się zachwycała Opalachem.....a teraz....(co sie stało że sie zesrało?) coś musiało........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błądzić każdy może. Ważne by się nie wstydził do tego przyznać i zajął stanowisko zgodne z własnym sumieniem, po rozważeniu napływających faktów. Dla przykładu, weź ulotkę wyborczą tych co teraz rządzą, a zobaczysz, ze oni też zmienili poglądy. Tylko dlaczego naszym kosztem ? Andzia robi to swoim. Ja z tego tytułu nie ucierpię

      Usuń
  3. Mundi, zaprawdę powiadam Ci, nie wiem dlaczego nie pozwolili Stasi Adamonis wypowiedzieć się w kwestii likwidacji szkół? Przecież to wybitny fachowiec od niszczenia szkolnych placówek. Jako Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu w 2007 podnosiła pierwsza obie łapki za zamykaniem szkół w Wojnowie, Wygrynach, Karwicy i Wejsunach. Siedząca za ni,ą wyżej Marzena Żurawska-Przewodnicząca Solidarnosci była również za zamykaniem wiejskich szkół(nie włączaniem). Dziś sa przeciw? Podłe i niewytłumaczalne zmiany poglądów. Krowa robi to lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gienek przecież i Ty byłeś za tym samym, a nawet już przy Binderce chciałeś zlikwidować szkołę w Wygrynach,czyżbyś miał "krowią pamięć",a może palenie w piecu wysuszyło Ci resztki "magisterskiej wiedzy".Nie obrażaj więc innych.

      Usuń
    2. Geniek stary komuchu, odpowiedź nam co było za Binderki w szkole nr 2. Bo widzę, że ludzie wiedzą więcej ode mnie mimo, że ja bliżej ciebie kwaterowałem. Do dzieła, czerwony pajacu.

      Usuń
  4. Ty zawsze nic nie wiesz. A już szczególnie jak wypowiadają się ci od Gruciuka. To ewidentnie widać. Tobie najlepiej się produkować na blogu serowaera. Tym z Obsrywaniem. By było jasne. Upoważniam ciebie i antałka kapusia do zamykania wszystkich szkół po 12 uczniów w całej szkole. Te zamykajcie ,gdzie tylko możecie, bo tam faktycznie, nie było żadnej zdrowej ekonomi.. Ale wara od szkoły w mieście, która ilościowo przebija tamte najmniej dziesięciokrotnie.Tak więc,powiedź Fikołowi, że jestem też za zamykaniem takich szkół. Przy okazji dopisz, że za Adamonisowej i Żurawskiej powstały dwie sale komputerowe, remonty wszystkich szkół, roboty interwencyjne, gmina miałam kasę, nie groził jej komisarz. Za twoich, mamy tyle długu, że banki ich olały i nie chcą im pożyczać, mieszkańcy z wolna przechodzą na brukiew, sitwa pracuje a reszta wegetuje. Tak nas uraczyli. No to sobie wyjaśniliśmy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Święta racja Panie Edmundzie. Pamiętam te szkółki, klasy
    I - III i w klasie było .....po troje dzieci. Wyobrażacie sobie? Coś niesamowitego! A wtedy jezusek chlor, litwin, byli przeciw likwidacji. Ciekawostka prawda?
    Jestem ciekaw co teraz zrobią, ale znając ich postawy i brak jakichkolwiek zasad w tym moralnych będą za likwidacją szkoły podstawowej w Nidzie i włączeniem do ZSS.

    OdpowiedzUsuń
  6. Panie Edmundzie nie wie Pan co dzieje się z wiecznym kandydatem na burmistrza naszym "ulubieńcem"Słabeuszem- Preziem.Na tej pseudo debacie go nie zauważyłem,czyżby wysłał tylko swoich głupków podczepiając im miny przeciwdupne do ich tłustych tyłków,a sam trzyma w ręku pilota i czeka ,kiedy odpalić.Ale to będzie huk i smród na cały powiat.Warto to będzie zobaczyć,nieprawdaż???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najsprytniejszy strateg a całym dworku. On nie idzie tam, gdzie wie, że będzie zadyma. Dlatego tyle lat się ślizga. Tam gdzie ludzie będą coś chwalić on ryja do zdjęcia nadstawi. Tam gdzie smród, on ucieka. W ten sposób zawsze niewinny. Skruszona minka i danie obserwującemu go, do wyobraźni, że to przecież nie on jest motorem zła, a ci pozostali. On chce zawsze dobrze. Dlatego tyle kadencji jest radnym. Mnie nie nabierze nigdy, ale ma sporą grupkę ograniczonych, na których ma wpływ. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Niech łączą nawet posterunek policji z posterunkiem elektrycznym. A urząd miasta z urzędem celnym, albo plebanią. Bo tam już część ludzi pracuje. Potem my wyłączymy ich. Z ormo kacykiem, i Litwinem śmieciem włącznie. Oni mocno pracują na własny powróż. Tylko się cieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. MUNIEK do DRACULI.. Twoją prośbę przekazałem, powiedział, że i tak się opierd..asz, to mógłbyś przy okazji ten grób uprzątnąć. Na wiśniówkę ci kopsnie. We mnie masz bratnią dusze. Jak odwalisz kitę to ci świczkę postawię. Nawet trzy, i gromnice, niech z daleka zobaczą. Taki uczuciowy jestem. Tylko, przed odwaleniem pierdziocha mi się przypomnij. Przecież, do anonima świczek nie zaniosę.Trzymaj się cmentarza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę że pani dyrektor przez male d ma tak brązowy język od lizania językiem miedzy posladami naszych włodarzy ze brak mi słow dla pyrdo- . dbaj o ten jezor bo napewno ci sie przyda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego pania dyrektor nowy burmistrz powinnien w ramach łączenia szkolnych dyrektorów też wyeliminować. Dać tzw. młodych wilków po studiach dziennych, a dupolizów wysłać do nauczania fikołków, szczególnie tych po zaocznej matmie w Łomzy albo Uniwersity of Olecko. Oni tyle wiedzą o matmie i jej nauczaniu, co masarz o masażystach sprinterów.

      Usuń
  10. Szansa na pracę ?????? czy tylko podpucha dla naiwnych marzycieli??? Ciekawe kogo chcą tam wsadzić????? komu ten stołek po pani Grzesikiewicz obiecali.
    Zarządzenie Nr 9/2013 Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida
    z dnia: 13 lutego 2013 r.
    w sprawie: przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze. Młdszy referent d/s płac w referacie finansowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozpatruje wariant czy sam się nie zgłosżę. Dla tych paru złotych, jakimi antałki w gminie dysponują - by nimi obracać - wystarczy 2 klasy podstawówki. Ja mam dużo więcej, bo jeszcze trzy korytarze w kolneńskiej metalówce. Do 12 000 liczyć potrafię. Resztę komornik i tak przechwyci, to co mi tam. Cyrk na lodzie.Jaja.

      Usuń
  11. Ja chcę przelewową jolę! Ja chcę jolę!Ja chcę!A czego ja chcę?
    Ale będzie ubaw! I w dzień i w nocy.....Ale będzie ubaw.....
    Wszystko dzisiaj jest możliwe!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie zabiegam o takie kontakty. Bo jak to prawda, ze Jolka to demon, który ma duży wpływ na karłowacenie mężczyżn, to robie zrywke.I tak za wysoki nie jestem Pozdro.

    OdpowiedzUsuń